Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over het V&VN-lidmaatschap? Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons  op. 

Algemeen

Wijzigingen

Opzeggen

Facturatie en Betaling

 

Algemeen

- Waar kan ik mijn relatienummer vinden?

Je relatienummer is een uniek nummer waaraan onder andere je lidmaatschap en het Kwaliteitsregister V&V gekoppeld is. Aanbieders van scholingen noemen dit ook weleens je lidnummer. Je kunt je relatienummer vinden op de welkomstbrief of wanneer je inlogt op Mijn V&VN onder het kopje ‘Mijn gegevens’.

- Hoe word ik lid van V&VN of een afdeling of platform?

Je kunt alleen lid worden van een afdeling of platform als je basislid bent van V&VN. Klik op 'Lid worden' rechts bovenaan de website en maak een Mijn V&VN-account aan of log in met je inloggegevens. Vul het formulier in voor het aanvragen van een (afdelings)lidmaatschap en bevestig je aanvraag.

- Ik ben wel lid van V&VN/ingeschreven in het Kwaliteitsregister V&V, maar heb geen Mijn V&VN-account. Wat moet ik doen?

Iedereen die lid is van V&VN heeft ook de mogelijkheid om in te loggen op Mijn V&VN. Ga naar de inlogpagina rechts bovenaan deze website en kies daar voor ‘Wachtwoord vergeten’. Ontvang je weleens e-mails van V&VN? Vul dan het e-mailadres in waarop je deze mails ontvangt.

- Ik ben mijn inloggegevens vergeten, hoe kan ik deze achterhalen?

Ga naar Mijn V&VN via de knop rechts bovenaan de website. Kies hier voor ‘Wachtwoord vergeten’. Vul nu je e-mailadres in en je ontvangt een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Ben je ook je e-mailadres vergeten? Neem dan contact met ons op via (030) 291 9050.

🠒Naar boven

- Hoe kan ik mijn portfolio inzien?

Klik bovenaan deze website op de knop Mijn V&VN en log in met je e-mailadres en wachtwoord. Hier zie je onder 'Mijn registers' de registers waarin je staat ingeschreven. Klik op de knop 'Open mijn portfolio' en het scherm met jouw portfolio opent.

- Hoe schrijf ik me in voor het Kwaliteitsregister V&V?

Als je nog niet ingeschreven staat in het Kwaliteitsregister V&V kun je dit heel eenvoudig regelen. Dit kun je doen door in te loggen op Mijn V&VN. Wanneer je ingelogd bent, vind je het inschrijfformulier voor het Kwaliteitsregister V&V onderaan de pagina. In de paarse balk onder ‘Snel naar’ staat het kopje ‘Inschrijven register’.

- Mijn punten kunnen niet worden toegevoegd. Wat doe ik verkeerd?

Controleer goed of het relatienummer of BIG-nummer dat je hebt doorgegeven correct is. Is dit het geval dan sta je niet ingeschreven in het Kwaliteitsregister V&V. Je kunt dit controleren door in te loggen op Mijn V&VN. Zie je daar geen knop met ‘Open portfolio’? Dan dien je je eerst nog in te schrijven in het Kwaliteitsregister V&V.

- Ik moet mijn portfolio activeren. Hoe moet ik dit doen?

Ben je aangemeld via je werkgever? Dan dien je het Kwaliteitsregister V&V eenmalig te activeren voordat je hier gebruik van kunt maken. Dit kun je doen door in te loggen op Mijn V&VN met je e-mailadres en wachtwoord. Wanneer je ingelogd bent, vind je het inschrijfformulier voor het Kwaliteitsregister V&V onderaan de pagina. In de paarse balk onder ‘Snel naar’ staat het kopje ‘Inschrijven register’.

🠒Naar boven

 

Wijzigingen

- Hoe wijzig ik mijn inloggegevens?

Je kunt je e-mailadres aanpassen via Mijn V&VN. Log in met je oude e-mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar ‘Wijzig gegevens’ aan de rechterkant van de pagina. Hier kun je je e-mailadres en wachtwoord wijzigen.

- Hoe kan ik mijn adresgegevens of werkgever wijzigen?

Via Mijn V&VN kun je veel gegevens zelf aanpassen. Je adresgegevens en je werkgever kun je echter niet zelf wijzigen. Geef de wijziging aan ons door via het contactformulier op onze website of stuur een e-mail naar info@venvn.nl.

 

Opzeggen

- Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen. Hoe moet ik dit doen?

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Je hebt tot 1 december de tijd om je lidmaatschap op te zeggen. Het lidmaatschap wordt dan per 31 december van het lopende jaar beëindigd. Een lidmaatschap dient altijd schriftelijk opgezegd te worden. Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar info@venvn.nl.

- Ik heb mijn lidmaatschap in juni opgezegd: tot wanneer ben ik dan lid?

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Het lidmaatschap wordt dus altijd per 31 december van het lopende jaar stopgezet. Tot die tijd kun je ook gebruik maken van de voordelen van het lidmaatschap. Tot het einde van je lidmaatschap ontvang je ook V&VN Magazine en de wekelijkse nieuwsbrief van V&VN.

🠒Naar boven

- Ik ben lid via mijn werkgever, maar wil toch opzeggen. Bij wie moet ik dat doen?

Je kan je lidmaatschap ook opzeggen als je lid bent via je werkgever. Per werkgever zijn hierover afspraken gemaakt. Je kunt dit het beste navragen bij jouw leidinggevende of de contactpersoon van de afdeling HR. Weet je niet wie dit is, dan kun je dit bij ons navragen door te bellen naar 030-2919050. Wil je alleen het lidmaatschap opzeggen en wél ingeschreven blijven in het Kwaliteitsregister V&V dan kunnen wij dit voor je in orde maken. Het opzeggen van je lidmaatschap kan door een mail te sturen naar: collectief@venvn.nl.

- Ik wil mijn lidmaatschap opzeggen, maar wel ingeschreven blijven in het Kwaliteitsregister V&V. Hoe doe ik dat?

Wil je alleen je lidmaatschap opzeggen en wél ingeschreven blijven in het Kwaliteitsregister V&V dan kunnen wij dit voor je in orde maken. Stuur hiervoor een e-mail naar info@venvn.nl en vermeld hierbij duidelijk dat je alleen het lidmaatschap wil opzeggen en het Kwaliteitsregister V&V wil behouden.

 

Facturatie en Betaling

- Hoe kan ik gebruikmaken van het gereduceerde tarief voor studenten of gepensioneerden?

Voor studenten van een initiële opleiding en voor gepensioneerden geldt een gereduceerd tarief. Je kunt dit aan ons doorgeven via het contactformulier op onze website of stuur een e-mail naar info@venvn.nl. Wij zetten het lidmaatschap dan voor je om naar het juiste tarief.

- Ik heb opgezegd, maar toch een factuur ontvangen.

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Je hebt tot 1 december de tijd om je lidmaatschap op te zeggen. Zeg je na deze datum op, dan ben je voor het komende jaar nog contributie aan ons verschuldigd. Heb je vóór 1 december opgezegd, maar toch een factuur ontvangen? Stuur dan een bewijs van je opzegging en het factuurnummer naar info@venvn.nl.

🠒Naar boven

- Mijn werkgever heeft het lidmaatschap opgezegd en nu krijg ik zelf een factuur. Hoe kan dit?

Nadat je werkgever de vergoeding van het lidmaatschap heeft stopgezet, ontvang je van ons een e-mail. Hierin staat dat de vergoeding stopt en je vanaf volgend jaar dus zelf de factuur zult ontvangen. Mocht je dat niet willen, kan je tot vier weken na het ontvangen van de e-mail reageren. Omdat we geen e-mail met een opzegging ontvangen hebben, heb je nu deze factuur gekregen.

- Mijn factuur is veel lager dan de contributie die op de website staat. Hoe komt dat? 

Op het moment dat je jezelf aanmeldt factureren wij alleen nog de resterende dagen van het kalenderjaar. Meld jij je op 16 september aan, dan betaal je dus nog voor de dagen tot en met 31 december contributie. Vanaf volgend jaar ontvang je de factuur voor het gehele jaar. 

- Mijn afdelingslidmaatschap staat niet op de factuur. Ben ik nog wel lid?

Via Mijn V&VN kun je checken voor welke lidmaatschappen je staat ingeschreven. Zo staan gratis lidmaatschappen niet genoemd op de factuur. Deze zijn op Mijn V&VN uiteraard wel te vinden.

- Mijn werkgever heeft mij bij jullie aangemeld, maar ik heb nu zelf een factuur ontvangen. Waarom?

Controleer goed via Mijn V&VN of het lidmaatschap collectief is. Is dat het geval? Dan kan het zijn dat je je eerst op persoonlijke basis bij ons hebt aangemeld. Het lidmaatschap wordt dan vanaf volgend jaar door de werkgever vergoed. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je een afdelingslidmaatschap hebt dat niet door je werkgever wordt vergoed. Je ontvangt voor dit gedeelte dan zelf de factuur.

🠒Naar boven

- Hoe ontvang ik de factuur?

V&VN verstuurt de factuur digitaal naar het e-mailadres dat bij ons bekend is. Het is helaas niet mogelijk om de factuur per post te versturen. Op Mijn V&VN zijn alle facturen terug te vinden onder het kopje ‘Mijn facturen’. V&VN maakt geen gebruik van acceptgiro of automatische incasso.

- Naar welk rekeningnummer moet ik mijn betaling overmaken?

Let op! Betaal de factuur pas op het moment dat je een definitieve factuur hebt ontvangen. Je kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer NL40 RABO 0147 6163 60 t.n.v. V&VN te Utrecht. Vermeld hierbij in de omschrijving het kenmerk van de factuur. Deze gegevens zijn ook op de factuur te vinden.

- Ik ben mijn factuur kwijt, kan ik deze opnieuw ontvangen?

Het is helaas niet mogelijk om de factuur nogmaals per e-mail te verzenden. Wel kun je de factuur terugvinden op Mijn V&VN wanneer je inlogt met je e-mailadres en wachtwoord. Onder het kopje ‘Mijn Facturen’ kun je de betreffende factuur downloaden en eventueel uitprinten.

- Mijn werkgever betaalt mijn factuur. Kunnen jullie deze naar mijn werkgever doorsturen?

Als je zelf een factuur van ons ontvangt, sta je ingeschreven op persoonlijke basis. Wij adviseren je daarom contact op te nemen met je werkgever om je alsnog via je werkgever aan te melden. Voor dit jaar dien je de factuur zelf te betalen en kun je deze wellicht bij je werkgever declareren.

🠒Naar boven